18.05.2010

Üstüme çöken tembelliklerden daha fazla zarar veren hiçbir şey yok hayatımda. Onları silebildiğim ölçüde başarılıyım, huzurluyum. Bazen inanılmaz derecede zor geliyor yapılacak işler listesi. Bunların kafamda dönüp durması, dilimde dönüp durması yetmiyor. Ben onları kalem kağıt yardımıyla listelediğimde huzur buluyorum. Böylece aklıma üşüşmüş en ufak detayları bile yazıp, yapmaya başlayabiliyorum. Öteki türlü sadece dilimde pelesenk olup kalıyorlar.
Listelerim çok meşhur benim hayatımda. Çünkü evet her şeye istisnasız liste yapabiliyorum. Günün akışı için bir liste, bir işin çözümü için bir liste, okunmuş okunacak kitaplar, izlenmiş izlenecek filmler, aranmış aranacak insanlar. Hepsi listeler halinde bir yerde bulunabilir, bir çoğu tamamlanıp çöp kutusu aracılığıyla odamdan çıkmış da olabilir. Onlara çok şey borçluyum.

Tembelliğim genelde ne yapacağıma karar veremediğimde, hiçbir şey yapmama haliyle tezahür ediyor. Buna yenilmiyorum, çünkü o kasvetli hava beni bunaltıyor. Dışarda yağmur yağarken odalarda oluşan karanlıklar gibi boğuyor beni bu durum.

İşte yine kurtuldum sayılır. Zaman her şeye yetiyor, benim bu kadar telaşlanmaktansa, listeleri yapıp hızlıca halletmem yeterli. Keyif almazsam, yorulmanın bi anlamı yok çünkü.

Hiç yorum yok: