13.09.2020

yılların ardından

Icine dustugum seyi anlamlandirmaya calisiyorum.. zamanin bu kadar hizli akmasi hep olan bir sey miydi, simdi mi gozume batiyor? Bir zamanlar gecip gitsin diye bekledigim 20'li yaslarimi geride biraktim, belki hayatimda en aklimin basima geldigi yasimdayim.. Bundan sonrasi, bugunlerin biraz daha gelismis hali olabilir ama yeni bir seyler yazamam saniyorum.. Yepyeni baslangiclar yapamam.. Tekrar bir yerlere gidip yerlesemem, geri donemem, arada kalamam.. Kulliyen bir seyleri degistirmeye calismanin pesine de dusemem.. Orta yasa yaklasan herkeste artik bir seyleri oturtmus olmanin temennisi normal mi? Dunya ile olan baglarimi da gozden gecirdim.. Kafami topladim.. Dinlendim, duruldum. Belki daha dingin belki daha huzurlu, belki daha farkli bir Vera geldi eskisinin yerine.. Belki de en normali bu, yasayan bir insan olmanin en normali, degismek.. Her 7 yilda insan degisir, baskalasirmis.. Benim yeni bir 7 yilin belki de ilk 2sini geride biraktigimi dusunebilir miyim? umarim oyledir. Bu Vera'yi daha cok sevdim acikcasi. Daha kendi gibi, daha ayaklari yere basan, daha kendini susturabilen ve dur diyebilen. Eskisi gibi freni bosalmis bir araba misali yokuslardan yuvarlanip, gordugu herkese her seye icini dokup, derman aramaya kalkmayan.. Cunku bir noktadan sonra rutine baglayabildim, dedim ya duruldum.. Cok kosmayinca cok belaya da bulasmadim. Sanirim hayatin buyuyen insanlara kattigi en onemli sey bu: cok konusmayinca, cok karismayinca, cok derde bulanmamak. 7 yili biraz geckin calisiyorum.. Hic dusunmedigim olmam sandigim bir meslegin koynuna atildim, ustelik birakirim dedigim her sene biraz daha cakildim.. sonuc 7 yil.. Ama sanirim en dogru karar ile bunun son 2 si digerlerinden cok farkli. Ustelik geldigim noktada baska hayallerimi de gerceklestirdim. Belki bir evliligin icinde, tekrar kendime bir bosluk yaratarak tek basima suzulebildigim gunler aylar yarattim.. Kopruden once son cikislar.. Cocuklu bir aile olmadan once son basibos cekip gitmeler. Yeni bir ulkede, yabanci topraklari hayatimin bir parcasi haline getirmis oldum.. arabadan indim, bisiklete, scootera, otobuse, trene bindim.. Arabali hayata ne zaman tekrar donerim onu da bilmiyorum. 6 yilin sonunda baslayan bu degisimden memnun da oldum.. Belki 20li yaslarimin toplaminda bu kadar yurudugum vaki degil.. Bir kilometrede dizlerinin bagi cozulen Vera, simdi on kilometre yuruyebiliyor Viyana sokaklarinda. Bazi tembelliklerim suruyor ama.. Yenilerini ekledim, iflah olmaz bir youtube bagimliligi mesela.. Surekli bir sey izleme ihtiyaci. Mutfakta tuvalette bile bir videonun surekli ekranda oynuyor olmasi, dus alacak kadar bile bosluga tahammulumun olmayisi, lavabonun kosesine dusmesin diye yerlestirdigim telefondan bir seyler izlemeler.. Cunku kendini dinlemek de bir yere kadar sanirim. Ozellikle Polonya'da gecirdigim yalniz aksamlarin getirdigi bir aliskanlik bu bende. BU hafta yine kitaplara donmeye calistim. bunun yaninda da Sidika dizisinin youtuba a yuklenmis olmasi beni cocukluguma goturdu. BAzi eski dizileri karistiriyorum, bol bol kitap okumayi planliyorum. CAlisirken bir yandan da tedavi surecinde kafami bu sekilde mesgul tutmam onemli.. Diger her sey stres yaratacak cunku. Iste boyle.. 31 yasindayim :) Guzel yaslandim ama, gittikce de guzellestim, aynada gordugume cogu zaman memnunum.. Eski fotograflarima bakamiyorum bile.. Dis gorunusun sancisini en cok cekenlerdenim.. Kendimle barismam, 2018 de bir burun ameliyatiyla basladi, 2019 agustos'ta lenslerimden kurtuldugum bir lazer ameliyat ile katlandi.. Cildim bana hala oyun oynamadi, yasim henuz erken sanirim, kirisiklik vs olmadi.. Benjamin B gibiyim, gittikce genclesiyorum sanirim :) Bu yazi da bunca gecen giden yazmadigim zamanin telafisi olsun, tekrar gorusmek uzere.. Not: Hala gunluk tutuyorum, aralar versem de bazen haftada bire inse de, hala.. Bu sence Sidika dizisinden mi, cilgin bedis'ten mi yoksa Cuneyt Arkin'dan mi tetiklenmis bir aliskanlik.. Yine de keske daha edebi gunlukler yazsaydim, genelde ne yaptim ne ettim ile gecen duygulardan bahsetmeyen mot a mot gunluk sayfalarim var. Kronoloji daha cok.. Hosca kal..

Hiç yorum yok: