1.01.2011

Dünya,İslamiyet,Demokrasi

"..Ne var ki, daha ilk baştan beri birden fazla topluluk vardı. Ve bu nedenle nerede bir topluluk varsa, orada bir ad vardır; ve öteki de var olduğu için, öteki barbar olandır.

"İrtica açık bir şekilde tanımlanmışbir kavram değildi. İrtica yı durdurma gerekçesinin arkasına saklanıp islam'ın görünen kurumları budanmak isteniyordu."


"felsefeciler mutlaka başka değil de niye bu emirlerin(her dinde ortak olan tanrı emirleri) izlenilmesi gerektiğinin aslli nedenlerinin peşinden gidebilirler. Burada ne var ki, bu emirlerin meşruluğunun tanrı'dan kaynaklandığı ve geçlerli olduklarının kannıtlanması için felsefi doğrulamaya ihtiyac olmadığı konusunda bütün tektanrılı dinler anlaşır.".. ßu otomatik olarak böyledir ve geçerliliği için herhangi bir felsefi meşrulaştırma gerektirmez."

Bir tek ve aynı kadının her zaman partner olması gerektiğine dair sıkı bir kural varsa bir başka kadınla cinsel ilişkiye girme günahına yönelik arzu tatmin edilmemiş arzuların telafi edilmesine izin veren değişiklik olanaklarının sunulduğu toplumlardakindenn daha şiddetlidir.

Takiye tam tamına bir yalan söylemenin meşru olduğu halidir.

insan hakları erkekler ve kadınlar arasında eşitlik ve demokrasi, batı uyggarlığının anahtar kelimeleridir ve batıyı diğerlerinden ayıran çizgiyi çeker.

.. öte yanda evet dünya türdeş değildi ama toplumlar da türdeş değildi. toplumların içlerinde çok kültür barındırdığı gerçeğini hep dikkate almamız gerekiyordu. avrupa da türdeş bir toplum yoktu ve hiç olmamaıştı. bu olgusal gerçekliğe rağmen avrupa nın çok kültürlülükle barışıklık anlamında avrupanın, çok kültürlü bir toplum haline geldiğini söylemek hala zordu.

... etnik kimliğini kişi ancak annesi ya da babasından öğrenebilir.

bir bilginin doğruluğu ya da yanlışlığı demokratik bir karar konusu olmadığı halde, her türlü görüş durumunda olduğu gibi bir bilginin kamu işlerinde belirleyici olması veya olmaması çok kere demokratik bir karar konusudur.

Hiç yorum yok: