11.02.2011

Gönüllülük eğitimlerinden proje yazımında, projenin hazırlık aşamasındaki evrelerden biriydi; olmayacak galiba, bırakmalıyım, bırakmak için de can atıyorum!, diyorsunuz.
O bi eşik, aslında birden fazla kere kendini tekrar eden ve her seferinde geçilmesi zorlaşsa da geçtikten sonra eski kararlılığınıza geri döndüğünüz bir eşik.

Bazen öyle çok hayal edip öyle çok bekliyorsunuz ki, o günlere yaklaştığınızda "olmayacak ya da olmasa da olurmuş" diye geçiyor içinizden, hevesiniz kaçıyor bir yerde. Bunlar aslında o anda yaşanan yaşanmış diğer bütün olayların yarattığı olumsuz havanın etrafında dönüyor ve yapılması gereken çok kafa yormamak ve önceki kararı değiştirmemek. Çünkü sağlıklı bir ruh hali değil, bütün ruhun çöktüğü, psikolojinin darma duman hallerinden olduğundan verilecek her karar, geri çekilecek her adım sonrasında büyük bir zarara sebep olabilir.

Lisansa başlarken en çok istediğim şey ülkeyi gezmek, yurt dışına 1-2 dönemlik gitmekti. Bunun yurtiçi kısmı aksak da olsa iyi gibi gidiyor. Ama bu erasmus dönemi yaklaştığında, geçen haftanın bütün o yeni döneme başlamışlık, derslerin oturmaması, sınıfların yabancılaşması, hocaların yabancılaşması, belirsizlikler içerisinde ruhum bir daraldı ve patlayacak gibi oldum. Erasmus gözümde büyüdü, neredeyse gitmekten vazgeçiyordum. ERkenden okulu bitirme hayalleri gözümde büyüdü.
Yine de geri adım atma kararı almadım. Dudağımda uçuk çıktı filan o kadar sıkmış canımı aslında ama sabredip pazartesiyi bekledim.
Bilirsiniz o bir gece bile sabaha bağlanmazken, cumanın pazartesiye bağlanması felakettir. O haftasonu bunalımda geçer.

Geçti gitti, pazartesi her şey yoluna girdi. Sonra Başvurular başlatıldı. Şimdi belgeler hazırlanıyor. 1 mi, 2 mi buna karar vermek için de diğer pazartesi ve sonrasını kullanıp, zamana yayarak tam bir karara varmayı planlıyorum. Gitmek istediğimden ve hangi üniversiteyi tercih edeceğimden kesin olarak eminim ama dönem sayısında biraz sorun var. Uzasın mı, kalsın mı? 2 dönem çıkarsa 1 dönem okuyup dönme şansım var mı? Bunlara cevap bulunca bu konuyu da kapamış olacağım.

Kulüplere katılmak zorunlu bir yerde. Slp tanıtımını TDP tanışma kokteylinde ben yapacağım. Cümlelerim hazır değil, hadi bir konuşma da bunun icin yazayım zaten 5-6 cümle demişlerdi.

Karar: Ödevler son dakikaya bırakılmayacak, kimseye güvenilmeyecek. (: Dilerse başkaları bana güvenebilir. Domuzlaşmıyorum ödevimi istediklerinde :)

Hiç yorum yok: